när allt faller på plats sådär magiskt/

woho! WHAT A DAY. regnade hela natten i stockholm = vaknade till grå himmel. dessutom sov jag och maja mer eller mindre bara  4 timmar inatt... och det smärtade så att kliva upp ur värmen. väl på skolan gick allt segt och kroppen hade svårt att vakna. usch. men sen, sen.
sen hurrni. svängde in på apoteket på vägen hem och fick hjälp av världens finaste tjej som jobbade där. sen när jag går uppför våra killer-trappor.. vad skådar jag inte då om inte två fruktskålar med en liten välkomstlapp i fönstret. våran fina lilla vaktmästare hade varit i farten. jag tog ingen (svårt med tandställningen) men hujedamej vad jag blev glad. bekräftan att det finns folk som tänker på andra. snäll utan baktanke, fem av fem toasters!
och när jag väl kommer innanför våran dörr ser jag ett handskrivit brev adresserat till MIG. (det händer aldrig, om det inte är en räkning då förstås) och sen kommer då tårarna rullandes.

jag hade fått brev av min fina vän emma jonsson back in härnösand. jag säger bara det, FYFAN VAD FINT!!!!!  jag satt i minst 5 min på köksstolen och kippade efter andan. det var så himla sött.... (demostration: rulla ner)
jag har världens bästa vänner. och bekräftelse är alltid fint. man borde få glada brev varje dag tycker jag! speciellt om man inte längre bor hemma. tack, tack tack hjärtat för det fina halsbandet som bla innehöll två stycken balettskor i guld. jag skulle bära det varje dag om jag fick välja, men risken finns att jag skulle svetta bort det då. men det ska få hänga i min lampa, så jag kan se på det när jag vill.

och det var allt. nu ska jag luncha, hoppa in i duschen och tänka på att det kanske är min turdag idag. tack, tack igen för er som tänker på någon annan idag. rescue a soul, man blir så himla glad! 





Kommentarer
Postat av: jane

God morgon!

Hoppas du sovit gott.

2009-09-21 @ 13:26:29
URL: http://jaaney.blogg.se/
Postat av: jane

Jo hoppas jag också!

Självklart! detsamma tjejen:)

2009-09-21 @ 13:31:12
URL: http://jaaney.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi love you ! :D <3

2009-09-21 @ 17:05:14
URL: http://emmakjonsson.blogg.se/
Postat av: paula

ÄLSKAR DIG!<3

2009-09-21 @ 20:55:29
URL: http://paulanatalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0