and most importantly, don't forget to dance/

hello sunshines! det kliar i ögonen av tröthet, men någon sorts text ska jag nog lyckas skapa. imorse hade jag väldigt låga förväntningar inför våran första teaterlektion på balettakademin, men oj vad jag fick fel! det var jävulst rolig och vi jobbade med olika impulser och känslor. sedan på suprise lektionen fick vi ha lite freestyle tips av daniel. rena rama rytmik kursen och bara dansa till basen, trummorna eller sången eller flera faktorer samtidigt. skitsvårt var det.
det var min dag! borde söka arbete men sitter som en zombie framför skärmen och sparar en himla massa fina bilder jag kommit över. lär ju posta åt er senare, fredagen har ju knappt börjat!

idag bjuder jag på ett youtube klipp som jag fick se idag på dansen. en riktig hiphopare skulle kalla det modern dans men jag ser det som popping/ lyrics hiphop. det är viktigt att kunna vara bred inom dansen, det var hela syftet med att klassen skulle få se den idag. att göra nånting av t.ex en idé eller bara någonting som man tycker om. den är grymmm. (se den gärna i större format) talk to you later!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0