man kan inte undkomma söndagar vare sig man bor i norrland eller lever city liv/ inget snack om saken/

hellu bloggen! det blev aldrig att jag hörde av mig igår, hade aldrig riktigt tiden.
jag och maja åkte iväg till älvsjö och hämtade upp pontus och sedan bussade vi vidare till kungens kurva, världens största ikea. vi började såklart käka det första vi gjorde i ikea resturangen och sedan fastnade jag och maja i 25 minuter vid en möbelavdelning... vi tyckte inte synd om pontus. typ 5 timmar senare när vi var på "tag.själv lagret" kom victor. han fick bära en möbel som straff! en möbel som nu ägs av maja alvebro och står i våran hall.
när vi återvände till våran lägenhet med killarna och under allt monterades och efter var det en himla massa tjat om att jag skulle laga allas mat, så det blev pizza... på en uteresturang på hötorget, himla mysigt! vi kom tillbaka, pontus blev all obsessived att åka till stockholms stadion och "tjuvlyssna" utanför på coldplay. efter en himla massa vinglas fick han såklart som han ville... vi fick en förstaparkettplats utanför där vi kunde se chris martin på en storbildsskärm och kunde verkligen höra vart enda ord som sjungs. det var lite magiskt fast jag inte kan kalla mig själv att jag gillar coldplay. hela gruppen gungade i takt och jag och maja kramades under fyverkeri. magiskt. vi kom åter till jungrugatan allihopa när allt var slut och krashade framför teven och drack te. man somnade skönt igår vill jag lova efter att ha varit igång hela dagen så som vi hade gjort.

idag ska jag baka så det står härliga ting! min sambo maja fyller år på tisdag så jag ska baka lite som har med choklad att göra. och till middag (som jag också står för btw) blir det köttfärsfyllda paprikor. och maja har tvättdag. en helt vanlig söndag även hos oss i guess. imorgon börjar skolan, och jag har nog för första gången i mitt liv 0 ångest inför att ett lov är slut. denna gång är det en annorlunda skola, drömskola, och jag anar att det kan ha att göra nånting med det. puss!
Kommentarer
Postat av: Linda

hejhej! :D nu har ja börjat blogga igen, så blir att följa din blogg dagligen igen nu ;p haha

2009-08-24 @ 12:52:37
URL: http://tetree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0