VAD VI KAN KALLA DET, VÅRAT STÖRSTA EKONOMISKA MISSTAG ÄN SÅ LÄNGE/

vi köpte köttfärs idag till dagens taco- middag fast vi redan hade i frysen. den mindre förpackningen var den djupfrysta så vi valde den större och ny inköpta att steka. vi steker halva, fryser halva. kommer på efter stekning att vi borde ha tagit hela rubbet på samma gång och sparat till morgondagens lunch. rycker på axlarna. börjar äta. det blir över köttfärs, och istället för att lägga DET undan till lunch så trycker båda ner en 3 respektive 2 portion till för att få den upplöst från denna jord. guds matgladaste barn har nu sagt sitt. sååå, vad blev det nu, 3 tabbar i en? nånting liknande? doh, men grattis till oss!

(upd 00.34. jag berättade inte heller att maja till middag INSISTERADE på att ha en EGEN creme fraiche burk!!! hon klagade över att den 2 dl jag hade köpt (mamma) inte skulle räcka, jo tjena. nu har vi iallafall två halv uppätna creme fraiche i kylskåpet... matvrak i all ära, men jag tror det står 1-0 till mig. puss o godnatt)

imorrn tänker jag sova till minst tio. amen.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror att jag behöver köpa er en badrumsvåg...

2009-08-18 @ 23:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0