brrrrruuuuum

auuugh vilken dag. i vanliga fall skulle jag väl klivit upp by now, men inte idag..
vaknade abrupt av rolf som klampar in brevid min säng och hojtar "paaaaaula
frukosten är klar om k minus 4!" detta resulterar till att en sömndrucken moi
ligger och försöker knäcka nöten. vadå k? kvoten ur, eller? jag somnar om.
ett igenkännande av rolfs tunga sulor åter igen. "k minus 2 paula!!!!" åhnej,detta
var inte en dröm kära läsare. när han snabbt kommer tillbaka påpekandes
att det är bara "k minus 1 kvar till plättarna är klara" kliver jag snabbt ur sängen. kunde han bara inte ha nämnt plättar liiite tidigare?
(och maja, vi har much kvar så om du sover över till veckan blir det
pannkakssmet då också;) när jag väl sitter vid matbordet och fått kommenterar
av mamma som " du ser ut som cruella de ville" och ska hugga in på min
andra plätt informerar rolf att om 15 minuter skulle vi alla åka ut till viksjö, jag
skulle köra. schyst då?!!! drar över en tröja (borstar inte ens cruella håret...)
svabbar gaddarna och på med skor och brillor. vi åker den halvtimmes
långa färden dit och jag väntar i bilen resterande 58 minuterna (noga räknade)
i bilen i en sömnig position m.fötterna på instrumentbrädan, bara för att sen
köra herrskapet den 30 minuters långa färden hem åter igen.

och nu är vi äntligen hemma. jag sitter med min andra frukost och ska äntligen
få min efterlängtade dusch. bra va?! jävulst fint väder idag måste jag påpeka.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0