julstök julstök julstök julstök julstök.

kurrrrr. det är så kallt o mörkt i norrland att jag trivs bäst inomhus!

det känns att D-day närmar sig. julstök och åter julstök är vad som försigår och försigått under detta tak.
ikväll kommer kusinerna från luleå och då ska det vara skinande rent
och rostbiffen, strömmingen och lussekatterna ska vara klara... hå hå ja ja.


mamma: vilken pipa!

igår var jag och hade julstök i en annan lya. hos sofia och david gjorde vi en egen version av rocky roads
men rörde även ihop mer julgodis i formerna av daim och hallontryffel.
när jag rörde runt som bäst i knäcken över spisen, så gick strömmen. fan vad det var snopet...

inte heller kom den tillbaka, utan vi svor över knäcken och började efter ett tag att frysa.
vi beställde hämtmat (kyckling samt kebabrullar) och snart efter det hade inte bara vårat kvarter
mörklagts utan även hela stan! jag kan tänka mig att utomstående trafikanter som endast
körde förbi ett mörker visste inte ens att här ligger det faktiskt en stad.

mellan 20-21 sov vi alla 3 stenhårt under duntäcken i deras dubbelsäng. scenario..
nu ska jag i vanlig regel dammsuga undervåningen och sedan utdelar min kära mor säkerligen en annan syssla till mig, thats for sure. 
är det såhär askungen kände sig?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0