when you brake me into nothing.

maskopi. det är lätt att gå i maskopi mot elakingar.

det börjar i ung ålder; det elaka lejonet i scar, alla elaka häxor eller trollmän i disneys historia, onda krigare i mulan. 
man börjar redan i ung ålder kunna peka ut vad som sammanfattar en ond människa/figur. 
i harry potter får man lära sig att sagans dumma skurk lord voldemorts stora brist är kärlek.
alla dessa karaktärer som förlorar för de har ingen kärlek i sig. och de som älskar vinner ju, alltid.

jag finner att i dagens samhälle är det svårt. svårt att separera, för allt är inte antingen gott eller ont.
inte heller är man alltid garanterad själv ett lyckligt slut. alla slutar inte som vänner. the end.
kan man hata någon som har älskat? kan man hata någon som har hat i sig men inte i samma utsträckning som lord voldemort?
ingenting är svart eller vitt, bara gott eller alltigenom ont. jag hatar kontrasterna emellan för jag vill sätta ord på vad jag känner. personer som bara är elaka ibland och snälla ibland, ni är jobbiga. er kan man lära sig att älska.

välj sida. så jag kan bestämma vad det är jag känner.
Kommentarer
Postat av: Emily

Vad duktig du är att skriva! :D

2010-11-21 @ 17:17:11
URL: http://eemily.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0