GOTT, ENKELT OCH SNABBT. LYXIGA LUNCHLÅDOR ETT TAG FRAMÖVER...

hej babes! idag tog jag en såndär sovmorgon man bara kan ta på söndagar. tog sedan en redig frukost framför söndagens alla reality- program  på tv och svidade sen om för att åka in till city, fick hem en massa godbitar (självklart inte från någon affär där jag har presentkort...)  när jag kom hem skulle jag tillaga en rätt på vitfisk jag hade tagit fram, jag delar med mig.





fisken ska hackas i småbitar, placeras i en smörkletade ugnsform och sedan kryddade jag bara över lite citronpeppar och örter. in i 225 grader i 10 min (!)



medan vi väntar, hacka kräftstjärtar också... mHmm...



dom ska röras ner i en blandning bestående av; creme fraiche, majonäs, chili (om man inte ha färsk brukar man ha chilipulver liggandes hemma) stort knippe dill som hackas ner. ta ut fisken och häll över röran, in i ugnen i ytterligare 10 min. (!)



....och så här blev det. voilá! det knullade gott i munnen, fan vad bra det blev! serverade med potatis och tomater. skulle lätt kunna kombinera med broccoli också. det enda som saknades var ett glas vin faktiskt...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0