LÖRDAG AND LÄGENHETS BITEN.

hej och trevlig lördagmorgon (eftermiddag...) mina babes!

just som jag sitter i köket slog det mig att det är lugnt nu. snön har dragit förbi och
molnen ser inte lika deprimerad ut längre, dessutom är min ipod laddad.
så jag tänkte ta en tripp till närmaste biblotek och sedan blir det kötbullsmiddag på ikea. avrundar kvällen kanske
med lite rödvin, badkarsdopp och vampire diaries (somnade i soffan igår och hade inte ens tagit upp datorn)



eftersom det tar en sån tid för mig att lägga ut bilder på lägenheten (är tyvärr lite av en perfektionist...)
så ser det ut så här i ord:

köket är vitt. vita köksluckor och vita inuti. mörkbruna knoppar och en gasspis som inte riktigt passar in. en grön/vit korkmatta som jag kan stå på när jag diskar (vilket är ofta), gulliga gardiner kommer att sättas upp, likadant med en tavla som också går i vitt/grönt men även gult och en träklocka som passar fint i rummet. vitt och grönt alltså. och ja juste, röda (mycket söta) slitna trästolar i köket,
för den roliga sakens skull.

badrummet, vitt förstås och grönt/blått klinkers, en grå badrumsmatta och ett badkar som inte heller är fyrkantigt som är vanligtvis standarden. 

hallen, bra med förvaring och stora speglar. här är "rummet" där allt skräp, som kartonger, samlats och ska slängas bort! 

vardagsrummet, off white soffor, två stycken. grå och svartvita kuddar. tre stora tavlor som går i svart och vitt. tre svarta ikea möbler (varav tvmöbeln har jag målat själv, stolt) en stor lurvig röd matta, en stor majestätisk vit lampa bakom ena soffan som man måste dra i ett snöre för den ska tändas, och så en röd fönsterlampa. plus lite personligt krimskrams här och var. men det kan ni egentligen räkna med i alla rummen.

mitt rum, allt går i vitt vitt vitt. sängstommen, skrivbordet, en hylla som ännu inte satts upp och en bokhylla. har gulddetaljer. en klädställning går i matt svart (syns knappt då en massa kläder hänger över) och en blå ikeakasse som står brevid. här ska det också hängas upp vita spetsgardiner. samt en massa bilder på min familj.

ehum! kanske att jag videofilmar någon gång när allt är klart och lägger ut här på bloggen?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0