långa inlägg numera= hela okej..

woho! jag har fortfarande inte hämtat mig från twilight- syndromet tydligen.

jag kom just på mitt första (förhoppningsvis även det sista) nyårslöfte.
jag ska avklara alla 3 böckerna i den trilogin.
"om jag kunde drömma" är ju den första! snart checked juuee!! ding- ding!

sen vet jag inte...det är lite blandade känslor inför år 2009.
första halvåret kommer inga större förändringar att ske, jag kommer fortsätta att dansa
som en toka och överleva plugget i alla mina överflödiga kurser jag läser.
jag kommer fortfarande umgås och längta efter mina emmor varje levande minut.
sen, då kommer studenten. alla avgångseleverna a la 2009 röda tråd.
precis där innan sommaren och perioden efter kommer nog mycket att förändras.
men det gäller att ta var dag med lugn & ro och inte vara rädd för vad som kan dyka upp, min/den filosofin står jag fast vid och den kommer antagligen aldrig att bli gammal.

på tolvslaget igår hade jag och matilda som roligast.
nåååågra utvalda händelser av många:

vi använde inte skumpan vi hade köpt utan blev bjudna på den dyra drycken av några glada män (gratis är gott!)
jag hånglade upp nån vilt främmande människa inne på damernas.
matilda stötte på en man jag både tappade hakan och lyfte ögonbryna för... hon påstod att det var för "välgörenhet".
om ni kan dras till minnes vad jag nämnde förut om lokalkändisar.. vilken tendes jag har att stöta ihop med såna. tjaa igår stötte vi båda på (förutom en massa brats till matildas stora lycka) soran från parlamentet, bara denna gång kom han i versionen +2 meter. Chippen, Zääta (jag tyckte H-z var mer lik frasse.. men säger matilda att det var zäta har såklart matilda rätt) plus lite fler folk. vi var nöjda! vi kom hem strax efter sex- tiden - helt slut.
dom snygga pangbrudarna som lämnade min lägenhet var inte lika självsäkra och fräsha när de anlände då kan jag nämna.

och imorrn har jag blivit utbjuden på en fika av chippen, vi får se om jag säger ja!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0