That's eintertainment!

nu ser jag faktiskt emot skolan. kanske beror det på att min skoldag börjar OCH slutar med dans på schemat?! 9.00 och 16.00 börjar danspassen. vi ska dansa (vad jag tippar på) en blandning mellan hiphop och commersial. jajamensan, jag ser grymt fram emot imorgon då vi ska dansa till pussycat dolls!

denna eftermiddag har jag skönt nog gjort ingenting särskilt.
jag har duschat, jag har tömt kameran och jag har funderat på kvällsplanerna.
hru det nu blir bio eller uppesittarkväll med både twilight och top model,
då en ny säsong drar igång ikväll på 3:an.
iochmed att få vill se på bio innan en skoldag (tråkisar) och de som
vill kommer med vulgära förslag vilket jag inte tänker ge bloggen skam för...

nu höll jag på att glömma! imorse såg jag också en dokumentär om gamla.. vad man
nu ska kalla dom...eh.. "stjärnor från 20 till och med 40 talet"
alltså det handlade om gamla godingar som:
Bing Crosby, Fred Astaire, Gene Kelly, Ester Williams  och Judy Garland.
ring any bells?
talanger som både sjunger, dansar, simmar, spelar komedier och osv!
eller ja, jag kanske borde skriva ut dåtid... men aja. det var faktiskt jääävligt roligt att se på.
det är inte precis som nu på 2000- talet då man antingen kan sjunga
E L L E R dansa.. inte precis att mångtalanger växer på dagens träd. en jäkla synd..
man blir så jäkla glad av steppning och fina röster! alla känner väl igen klippet härnere... estetiskt lagd eller inte!


Gene Kelly- Singing in the rain
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0