studentbalen 2009.


fotograf: sofia häggström

...det var great. min dag började som sagt kl 10 med hår. det tog ungefär hela 3 timmar den kreationen, men kul hade vi... fick ju fika medans så det gick smärtfritt! sen svängde jag förbi med bilen hemma hos soffan som la i stort sett hela mitt ansikte och sen gick vi ut och fotade. det blev gaaanska lyckat som ni kan se här uppe när jag valt att visa 3 bilder av resultatet. det var kul! fotograferingen tog drygt en timme och sen kom släkt hem till oss och de skulle också ha kort... man kände sig real special iallafall, inget snack om saken!
sen tog rolf fram raggarbilen och vi stack till sundsvall för att hämta upp gänget. åter igen knäpptes det kort, click click. eftersom skolans bal skulle hållas på bergeforsparken så brummade vi vidare. när vi kom dit knäpptes det åter en hel del gruppbilder (bland annat ett gruppfoto på hela kalaset som skulle vara i tidningen). vi kom in efter ett bra tag när alla hunnit bli rastlösa och satte oss till bords och fick god mat med ännu godare efterätt.... vit choklads pannacotta med jordgubbar, älskar it! sen dansades typ foxtrott 3 danser innan bandet började med en jävla rock'n'roll... kul att alla började hoppa istället, kändes real meningsfullt med dom där lektionerna innan... jag fick iallafall dansa med lars och han var riktigt fantastisk faktisk på foxtrotten. sen förflyttade sig alla till nederplanet där bandet ersattes av en dj. sen förflyttade sig alla (de som fortfarande hade fötterna med sig och ork) till billmans för efterfest popcornkalas. sen var vi alla nöjda esteter! fick skjuts hem och nådde huvudkudden vid fem- tiden.

hade fått för mig att det var en helgdag på fredagen så jag antog att morsan eller nån skulle väcka mig. men hon jobbade ju... så jag vaknade när hemtelefonen ringde.... fem i 15..... jag var ganska sliten. men sen gick jag ju ut igårkväll också och jag var aspigg! med handen på hjärtat har jag inte varit redig på ett jävla tag (ett halvår? ett år?) så det var skitkul att vara full igår! maha! jag mådde som en prinsessa, det var huvudsaken liksom! fast.... jag somnade halv nio imorse och vaknade still drunk halv elva och gick ut och la mig i solen. och nu sitter jag här! ska duscha och sedan göra mig redo. ja, självklart är det utgång ikväll igen. studentdagarna<3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0