SÅHÄR SER EN VINNARSKALLE UT/OBS! INTE KINES/


det hade varit en bra dag än så länge. började förbereda mig redan på vägen hem från skolan att idag skulle jag ut o söka jobb. japp, helvetesjakten skulle ta sin början än en gång idag. jag skulle köpa gem på åhlens och sätta mig på närmaste café och bunta ihop mina ansökningar med en kopp varmt. och så fick det bli, amen

istället för en chai- latte fick jag chai-te. doh. dock var det den godaste chai- te jag nånsin druckit! tar ett djupt andetag och börjar jakten med att ge ut ett cv där jag suttit och fikat och går tvärs över gaten till ett annat fik (alltså, samma gata fortfarande) där jag ger ut ännu ett av cvn från min bunt. på vägen ut springer en tjej efter mig och frågar om jag kan provjobba på en gång. klart som fan svarar jag! och efter 2 timmar där och någon timma här hemma där jag lagat middag åt min kära sambo har jag bara smålett dumt. imorgon ska jag provjobba lunch och stängningsdags och efter imorgon får vi veta om jag får jobbet.

jag försöker att inte ha några förväntningar alls, men damn vad det är svårt! jag älskade att göra lattar och jag älskade att bemöta världens alla människor. och jag kommer förmodlingen älska det imorgon också. jag hoppas att det slutar lyckligt. nu ska jag och sambo fira med banan och kakao!
Kommentarer
Postat av: Emma

ÅÅH JAG HÅLLER TUMMARNA ÄLSKLING OCH ÄT EN STOR MACKA MED SALAMIOST INNAN DU DRAR IVÄG DIT SÅ KOMMER DET ATT GÅ TOPPEN! <3 <3

2009-11-05 @ 20:05:34
URL: http://emmakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0