DEAR READERS, I MUST CONFESS/ DO YOU KNOW ME?

vem är jag?
jag är otroligt självmedveten, ingen känner mig så bra som jag gör. min mamma är min bästa vän och känner mig bäst efter det. jag vet inte om det är så det ska vara. bästis med sig själv liksom. men jag jobbar på att lita på människor, just nu är sambo livet riktigt härligt och vi går igenom mycket, jag och maja tillsammans. hennes älskar jag föresten! jag och min sambo delar en dröm. när man säger/skriver "delar" låter det lite. för ni förstås, för både henne och mig är dansen livet, och vi har svårt att andas utan den. vi ligger på samma nivå, delar samma börda & kärlek. jag är en ganska lycklig person. speciellt när jag dansar. jag gillar att fördela min positiva energi som flödar runt mig för jag gillar effekten hur lätt det är att sprida den till en annan. och när jag dansar får jag ännu mer energi utav det, mer att dela ut alltså! ibland dömer jag folk för lätt. jag har som sagt svårt för andra chanser. speciellt gällande killar, jag är överbeskyddande för mig själv. ibland förvånar jag mig själv och släppar alla hämningar också. jag vill inte kunna placeras i ett fack och vara förutseende. det är väl nästan som att vara tråkig? jag tänker alltid "om jag var den personen, skulle jag vilja bli behandlad såhär?" när jag sköter en situation. självklart glömmer jag det också ibland och snäser till då och då av irritation. folk klagar på att jag blir odräglig när jag är hungrig, och det är nog mycket sant. jag vill resa mer och jag vill läsa så mycket som jag gjorde förut. men tiden kommer till det också. tiden är jag nog rädd för. att jag inte ska hinna med allt jag vill göra. lära mig nya språk och bemöta olika kulturer till exempel. min morfar ligger mig varmt om hjärtat och therefor älskar jag alla pensionärer. jag vill bara pussa på dom allihopa. och sätta mig brevid de som sitter ensamma. jag skulle aldrig återhämta mig riktigt om någonting skulle hända mamma och/eller morfar. det är mina favoritmönniskor på jorden. morfar ringer mig nästan varje dag och frågar hur läget är. och jag har hemlängtan. mest efter kramar. maja är inte så kelsjuk, men hon lär sig. jag älskar kakor. föredrar det framför godis faktiskt. är riktigt allergisk mot allt. jätteirreterande faktisk. men någonting jag får lära mig att leva med. och juste, jag kan inte simma! simma och simma.. jag plaskar mest, och sen sjunker jag. jag är mer en dykare!


o helt ärligt, det här med "confess" har jag fått av min underbara vän, emma
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0