GOODBYE MY LOVER.

jag hade sockar i skorna idag. sockar. i skorna.
när hade jag det senast? april? 
idag var det 15 grader och jag bar strumpor i skorna och hade jacka.
jag vet inte riktigt hur jag ska bearbeta denna information.
varje år går jag igenom samma ritual,
dags för byte av årstid. almenackbladet som visar brandgula lövmotiv.
sommaren håller på att rinna iväg för mig. och det finns ingenting jag kan göra åt det.

jag visste visserligen sedan innan att det inte skulle bli någon sommar för mig.
sommarvikariat och allt.

därimot har jag ju fått se den svenska sommaren från alla håll och kanter med mitt jobb.
insjöar, hemliga bryggor, öppna ängar med vildblomster. helt enkelt utsikt som får en att dra för andan.
jag har provat renpizza i mora och badat i solnedgången i arboga (bara några att nämna)

fast nästa år tar jag banne mig en roadtrip, för att se allt i egen takt och möjligtvis från en annan vinkel. 
mitt löfte till mig själv. nästa sommar.  

dags att gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0