Dag 1 - Presentera mig själv

jag var inte så intresserad utav detta kedjeintresse som florerat runt i bloggvärlden tidigare, men det är nytt år så varför inte! so here we go;

Kanske vill du ändra zoom- nivån innan du börjar?

Mitt fullständiga namn är Paula Natalie Mellberg Canto. Jag är en typisk tvilling och är 20 år gammal.
Jag har en mamma som heter Maria och en pappa som heter René. Jag har till den största delen bott hos min mamma, först i Göteborg och nu i Härnösand. Min pappa kommer från sydamerika, Chile närmare bestämt. Så ja, jag är lite sådär halvt spansktalande. Min pappa bor i Göterborg as we speak... I göteborg bor också en fin styvmamma vid namn Anette, bästa halvsyrran Sofia och med den finaste nykomlingen i flocken Astrid Bella, drygt 6 månader gammal. Storasyrrornas ögonsten.

Vid 15-ish åldern började jag att dansa. Vad den lilla staden jag bor i kunde erbjuda i dansväg då (och nu) var endast hiphop och afrikansk dans. Så lotten föll på att jag hade tre klasskamrater som redan dansade hiphop och fick då med mig. Efter flera års förvirring i ett av stadens fotbollslag HSK (det finns bara två lag) så la jag gladeligen dubbarna på hyllan och införskaffade mig "loose" mysbyxor (i strl xxl) och stora luftiga t-shirts. (också xxl) Behöver jag säga mer än att jag fastnade? För gott!

Sommaren år 2007 hade jag gått klart samhällsvetenskapliga programmet första året på gymnasiet men så blev det då att jag valde att gå de andra resterande två åren i grannstaden Timrå för att gå estetiska programmet med inriktning dans. Det var ... intressant. Fick hoppa in i en klass på... 15 tjejer? Och ALLA var vi hödljudda. Det var minst sagt... intressanta... två år i den klassen. Jag var ju mest där för att dansa. Och fick jag vara på den där scenen var jag lycklig.

När studenten närmade sig med stormsteg blev vi alla galet sentimentala och jag snackade ihop mig med en klasskamrat och med henne blev jag bara två månader efter studenten senare sambo med och så flyttade vi tillsammans hemifrån för att bo i huvudstaden. 19 år alltså och bort inte längre hemma.
Den 25 aug började jag min hösttermin på Balettakademiens streetlinje. Otroligt spännande, otroligt kul och var allt jag önskade! Fick dansa med Sveriges mest beryktade danslärare inom street och att bara tassa runt där i det mäktiga danshuset var ren magi för mig.

Så går det en termin och jag blir dålig i knäna. Resten vet ni...

Innan jag flyttade från stockholm så hade jag tre anställningsavtal. Ett rekryteringsjobb där jag jobbade i en galleria och ett eventjobb på One Motion.
Just nu väntar jag på en lägenhet, åter igen i Stockholm. Det är problematiskt och man måste ha nerver av stål (vilket jag inte har) men jag är ganska säker på att jag kommer trivas av att ha någonting av mitt eget. Då lönecheckarna går till nya möbler varje månad. Förhoppningsvis hittar jag någon att bo med också. Himla svårt. Det är inte lätt för man vill gärna lita på den personen oså.  Jag är friskförklarad men tränar gärna på gymmet ändå, ska börja äta no carbs och vill dansa igen.

för det är egentligen jag består av: dans. dans och livsglädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0