vet ni vad? låt mig måla bilden för er.

godkväll älskade ni.

ni vill väl inte läsa om tråkiga fakta som att vi inte började flytta in alla mina grejjor halv ett på fredagnatt? och att vi kom i säng efter fyra? och att vi sov drygt 3 timmar? för att idag hämta upp mina soffor över hela stockholm? kändes det som iallafall. eller att målarna som varit här till veckan har lortat ner min FINA LÄGENHET utan att städat efter sig? och attt vi sovit i den vita dammen hela natten och vaknade skitiga och med stora påsar under ögonen?

inte kan man på mil gissa hur det sett ut här inatt/idag om man sitter där jag sitter nu. jag har hittat
mitt soffhörn och vägrar köpslå om någon annan (som sheldon jajjamen) och ser på ett nästan helt klart vardagsrum o sovrum.
det är så fint! mattor, ljus, kuddar, plädar. efter så himla mycket mani-städning och uppackande ur alla lådorna. 

vi gjorde en rolig upptäckt just efter att vi burit upp allt till lägenheten och låg som allra mest utslagna i mina soffor i ikeaserien karlanda och smaskade med glappa käftar på segersemlorna... en solnedgång utspelades och från mitt vardagsrum sitter man alltså på första parkett.
japp gott folk, jag har kvällssol<3
jag kommer ha svårt att vara någon annanstans än på balkongen när det blir varma sommarnätter,
då kommer det bara vara jag och den röda solen varje kväll. det kan jag lova er redan nu.

jag ser mig runt och jublar faktiskt inombords. tänk att det blev inte så tokigt ändå. jovisst, lite krossat glas, lite färg som skrapats bort från en byrå. men men men men det gör ingenting. inte nu och inte om 100 år, för jag är så glad. lite rädd faktiskt att vara såhär lycklig, om ni förstår vad jag menar. jag ger inte upp allt det här utan en fight för det, var så säkra!

och jag vet inte om jag nånsin kommer lägga mig inatt utan jag kanske sitter kvar på min sheldonplats och stirrar ut över mitt rike och ger ifrån mig lite "MHHHM-M" hela natten lång. utan att ens märka att det blivit en ny dag. en till alldeles perfekt dag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0